Spune NU bullyingului în școla ta!

Problema actuală din majoritatea școlilor românești constă în acceptarea și adaptarea la diversitate în rândul elevilor,  problemă des întâlnită în instituțiile școlare din România ce conduce la neacceptarea socială, apariția unor comportamente agresive atât verbale cât și fizice, abuz emoțional, creearea și menținerea unui mediu de frică și intimidare, toate acestea construind la fenomenul de bullying.
Fenomenul bullying des întâlnit în mediul școlar reprezintă o formă de abuz emoțional și fizic, ce se manifestă prin intimidare și prin crearea unui mediu de teamă.
Mediul familial reprezintă un prim factor care poate conduce la apariția acestui fenomen, deoarece prezența unui părinte violent poate avea consecințe asupra acestuia și anume copierea unor comportamente precum și exercitarea acestora în mediul școlar.
Din păcate în sistemul românesc de învățământ se promovează ca valoare principală competivitatea, iar într-o mică măsură se promovează toleranța și acceptarea ca nu toți suntem la fel, fapt ce determină apariția  acester comportamente de tip bullying.
În ultimul an școlar respectiv 2016-2017 s-au constat în cadrul școli Petru Rareș din orașul Hîrlău tot mai multe cazuri ale abuzului fizic și emoțional din partea elevilor cu vârste cuprinse între 11-15 ani. Cei mai mulți dintre elevii care sunt victime ale bullyingului provin din medii defavorizate, copii cu un nivel socio economic scăzut și copii de etnie rromă. Siguranța în mediul școlar reprezintă premisa principală în dezvoltarea emoțională a copilului, iar discriminările, jignirile și actele de violență zilnice venite din partea colegilor, au efecte grave pe termen lung în ceea ce privește dezvoltarea emoțională.
În România instituțiile de învățământ se confruntă cu un procent foarte mare a cazurilor de violență fizică și emoțională, astfel conform  unui studiu realizat de UNICEF în 2014  arată că 6 din 10 copii sunt batjocoriți la școală adică 60% din copii care merg la școală sunt victime ale bullyingului, România clasându-se pe primul loc în rândul țărilor membre UE în ceea ce privește gravitatea fenomenului de bullying.
Un alt studiu realizat de către Brandwatch în data data 8 mai 2017 a constat faptul că 82% din situațiile de bullying au loc în școli, iar în România 1din 3 copii au fost umiliți în fața colegilor, România clasându-se din nou pe primul loc în privința hărțuielii în școală.

Pentru a reduce aceste fenomene de violență în cadrul școlii ”Petru Rareș” propunem ca prin sesiunile de consiliere și activități de tip non-formal să reducem într-un procent cât mai mare cazurile de violență emoțională și fizică de tip bullying.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Metoda braisnstorming

E- learning