Metoda braisnstorming

   
 Metoda brainstorming-ului are drept scop emiterea unui număr cât mai mare de soluții, de idei, privind modul de rezolvare a unei probleme, în vederea obținerii, prin combinarea lor, a unei soluții complexe, creative, de rezolvare a problemei puse în discuție.
     Este o metodă de rezolvare creativă a problemelor, inițiată                             de A. Osborn în 1948.

Această metodă se bazează pe patru principii fundamentale:

v căutarea în voie a ideilor
v  amânarea judecății ideilor
v  cantitatea mare de idei
v   schimbul de idei

Mod de realizare

o   Se desfășoară în cadrul unui grup de participanți (maxim 30 de elevi), iar profesorul trebuie să-și asume rolul de moderator.
o   Durata optimă pentru o ședință de brainstorming este de 20-45 de minute

       În cadrul brainstorming-ului se respectă un set de reguli foarte importante:

v toate ideile au caracter de cunoștințe și vor fi tratate ca atare de către participanți
v  nu se va critica nicio sugestie
v se încurajează combinațiile de idei
v se pot folosi pauzele cu rolul de a remotiva discuția
v calitatea este mai puțin importantă decât cantitatea, dar aceasta nu trebuie să-i oprească pe membrii grupului să  gândească creativ și inteligent.

       Etape:

Etapa de pregătire care cuprinde:
v  faza de organizare;
v  faza de antrenament creativ;
v  faza de pregătire a ședinței.
Etapa productivă, de emitere de alternative creative:
v  stabilirea temei de lucru, a problemelor de dezbătut;
v  faza de soluționare a problemelor formulate.
Etapa selecției ideilor emise, care favorizează gândirea critică:
v  analiza listei de idei emise și evaluarea gândirii critice;
v  faza optării pentru soluția finală.

v nu se va critica nicio sugestie
v se încurajează combinațiile de idei
v se pot folosi pauzele cu rolul de a remotiva discuția
v calitatea este mai puțin importantă decât cantitatea, dar aceasta nu trebuie să-i oprească pe membrii grupului să  gândească creativ și inteligent.
Dezavantaje:
§  Necesita mult timp
§  Poate crea confuzie
§  Lipsa implicarii elevilor mai slab pregătiți
§  Generalizarea e uneori dificilă
§  Imposibilitatea utilizării ei în toate domeniile
§  Posibilitatea de formulări de concluzii pripite sau chiar inexacte
Avantaje
§  Memorare mai bună
§  Dezvoltarea unor capacități și abilități
§  Crește încredrea în sine și în ceilalți
§  Metodă cercetată pe elev
§  Formarea personalității elevilor
§  Stârnește interesul elevilor cu abilități



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

E- learning

Spune NU bullyingului în școla ta!